Frontpage Aktiviteter Generalforsamling og Årsmøde 2017

Generalforsamling og Årsmøde 2017

D. 30. marts 2017 er det endnu engang tid til Vindmølleindustriens årlige generalforsamling og det efterfølgende årsmøde, hvor vi i år stiller skarpt på konsolideringsbølgen i toppen af værdikæden og dykker ned i, hvilke konsekvenser den har for den øvrige værdikæden.

Rammerne for årets generalforsamling og årsmøde vil ligesom sidste år være et af de store vindknudepunkter i Danmark. I år samles vi på hos Aarhus Havn, som betjener mange af Vindmølleindustriens virksomheder. Konferencen er en oplagt måde at få indsigt i ny viden og netværke med deltagere fra hele værdikæden – sidste år deltog mere en 250 af vindmølleindustriens medlemmer.

Dagen er delt i tre. Vi starter med generalforsamlingen, hvorefter årsmødets konference skydes i gang under temaet Klar til konsolidering?. Dagen rundes af med en hyggelig og uformel netværksmiddag, hvor du får rig mulighed for at få en god snak med de øvrige deltagere.

Fokus på konsolideringstrenden
På dette års konference sætter vi fokus på konsolideringen hos vindmølleproducenterne, og hvilke forandringer det vil medføre hos værdikæden. Desuden stiller vi skarpt på det helt store spørgsmål om, hvorvidt de danske leverandører er klar til disse forandringer?

Til dagens første konferencedel byder vi vindmølleproducenterne på scenen, så de kan fortælle om, hvad konsolideringen har af betydning for strategien i forhold til både markedet og deres leverandører. Med deres oplæg er scenen sat til en god debat mellem paneldeltagerne om de kommende forandringer i samarbejdet mellem producenter og leverandører.

Efterfølgende får vi præsenteret et leverandørsyn på konsolidering, hvor der bliver gået i dybden med fremtiden for leverandører, og hvilken indsats der vil være nødvendig for at beholde og udvide markedsandele i industrien i en industriunder forandring.

Dagen sluttes af med en skarp politisk vinkel, der bliver leveret af Finansminister Kristian Jensen, der vil sætte fokus på den politiske virkelighed og de rammevilkår, der tegner industrien. Han vil ligeledes komme ind på, hvilken betydning den nye PSO-aftale har fået og vil få for industrien.

Du kan se programmet her.

Anders Mika Dalegaard

DK- 1900 Frederiksberg

Head of Members and Events

Home Telefon: +45 3373 0341

Praktisk information

Dagen starter med Vinmølleindustriens ordinære generalforsamling 2017. Herefter skydes Årsmødet - Klar til konsolidering i gang, og aftenen afrundes med en netværksmiddag. Både generalforsamling og årsmøde er eksklusivt for medlemmer. Arrangementet vil foregå på dansk.

Dato: 30.03.17
Tid: 09.00 - 21.00
Sted: Aarhus Havn, Vandvejen 7, 8000 Aarhus C

Generalforsamling: gratis
Årsmøde: 1.000 ex moms
Netværksmiddag: 360 ex moms

Tilmeldingsfrist: 23. marts 2017

Rundtur på Aarhus havn

Kom med på en gratis guided rundtur på Aarhus havn, som er Danmarks største erhvervshavn målt på tons over kajen.

Rundturen byder også på en tur forbi den kommende omniterminal, som bliver fremtidigt udskibningssted for større projektlaster så som naceller og møllevinger. Omniterminalen er i første etape af opbygningen og vil stå klar ved udgangen af 2017 med en 430 meter kaj, 14 meter vanddybde og 135.000 m2 bagland.

Se mere her

• Bliv medlem

Vindmølleindustrien er branchens talerør og omdrejningspunkt. Læs om fordelene ved at være medlem.

• Kommende aktiviteter

Vi afholder løbende arrangementer for vores medlemmer, politikere, journalister og andre interessenter

• Windpower Wiki

Windpower Wiki er en omfattende introduktion til historien og teknologien bag vindmøller!

• Én branche - én stemme

Læs om hvordan vi i Vindmølleindustrien varetager dine interesser i både Danmark og Europa.